Beervelde Award voor 'Stappen naar een ecologische tuin'

Antwerpen, 9 oktober 2008 - Een jury van groen- en tuinprofessionals roept het boek Stappen naar een ecologische tuin uit tot beste tuinboek van 2008 en kent het de 'Beervelde Award 2008' toe. Velt is blij met deze bekroning en erkenning. Dit boek is immers vernieuwend op twee vlakken. Het is een helder geschreven synthese van de nieuwe ecologische tuinkennis van de laatste decennia. Bovendien heeft het de natuurlijke processen als uitgangspunt, terwijl de meeste tuinboeken steunen op de tuin-en landbouwcultuur.

Auteur Geertje Coremans: "Als je inzicht hebt in natuurlijke processen, weet je wat je kunt verwachten en hoe je ermee om moet gaan. We leggen in het boek uit hoe je bijvoorbeeld een bloemenakker, een bloemenborder of een speelbosje aanlegt, welke planten je kunt kiezen en hoe je deze beplantingen beheert. Je leest ook telkens hoeveel werk en hoeveel groenafval een beplanting oplevert. Op die manier kun je voorspellen of je een bepaalde beplanting aankunt of niet."

De auteurs, Geertje Coremans, Evelyne Fiers en Greet Tijskens, medewerkers van de Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren (Velt vzw), ontvangen de Award op zaterdag 11 oktober om 14.30 u, in het mooie kader van de 'Tuindagen van Beervelde'. Aan de Award is een geldprijs van 1.250 euro verbonden, geschonken door het tijdschrift "Bloemen & Planten".

Voor meer informatie kan u terecht bij: